Mitjans generalistes i Nintendo

CARLES GRAU-. El passat 3 de març va sortir a la venda la nova consola del gegant japonès dels videojocs: Nintendo Switch. Evidentment, va ser una de les grans notícies de la setmana i gairebé tots els mitjans generalistes espanyols es van fer ressò d’aquest llançament. De totes maneres, aquest híbrid entre consola portàtil i de sobretaula ja portava arrossegant molt de hype des del dia de la seva presentació, a finals del 2016. Això va provocar que diversos mitjans especialitzats en videojocs, com Hobby Consolas, especulessin sobre les possibles specs de la Switch i, fins i tot, publiquessin falses filtracions. Unes informacions basades en rumors que recorden al periodisme esportiu. I és que realment, la premsa dels videojocs i la premsa esportiva tenen més a veure del que ens pensem (cal esmenar que molts diaris esportius tenen una secció dedicada als gamers). El problema és que aquestes falses filtracions van arribar a mitjans de gran abast com El Economista, que comença la peça revelant la principal font d’on ha extret la informació: “Un descubrimiento hecho en internet…”.

L’arribada d’una nova consola sempre té molt de ressò als mitjans, ja que publicacions d’aquest caire reben molts clics, les empreses com Sony o Microsoft conviden molts periodistes a grans sopars i luxoses presentacions, etc. Però de Nintendo Switch no només se n’ha parlat més, també se n’ha parlat molt millor. Per començar, els mitjans generalistes han fet anàlisis pròpies (en contrast amb això, quan es va llançar la PlayStation 4 la premsa es va dedicar a reproduir teletips d’agència). A més a més, se n’ha parlat exageradament bé d’una consola que durant la seva primera setmana al mercat ha causat nombrosos problemes a milers d’usuaris (i, per tant, no estem parlant de casos aïllats). En les seves anàlisis, mitjans com El País, El Periódico, La Vanguardia o l’ABC obvien tots els problemes que està generant Nintendo Switch (sobreescalfament del ventilador, píxels morts, problemes de connexió amb els comandaments Joy-Con, la consola no encaixa bé al dock, etc.) i es limiten a destacar l’originalitat i la bona feina de Nintendo en el desenvolupament del seu nou producte.

A la xarxa, però, les queixes són extenses i fonamentades. Veiem a continuació un recopilatori dels problemes que han tingut alguns usuaris i una anàlisi en profunditat d’aquests desperfectes:

Cal recordar que fins al juliol passat (durant el boom de Pokemon Go) Nintendo era una empresa deficitària que estava a punt de fer fallida. L’arribada de Nintendo Switch ha suposat una dosi d’oxigen per a l’empresa nipona, que ha escalat gairebé un 4% en la Borsa, com apunta Eldiario.es. Avui dia, aquesta consola ja ha superat tots els rècords de venda. Potser, en part, perquè no només el mercat ha sigut la gran conquesta de Nintendo: també ho han sigut els mitjans de comunicació.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s