L’altra cara del click-bait (breu)

MARTINA ALCOBENDAS – . Des d’aquest observatori, sovint s’ha criticat la tendència dels mitjans digitals a fer de la curiositat notícia. La finalitat? El tràfic, l’audiència, els ingressos. Res més lluny de la informació de qualitat. A dia d’avui, és complicat no trobar-se amb articles anecdòtics – més a prop de l’entreteniment de la informació – entre els “més llegits” de cada diari.

És totalment lícit criticar l’estratègia del click-bait: no només contribueix a generar una concepció banal del que és el periodisme, sinó que, a més, un es pot arribar a plantejar fins a quin punt aquestes ‘notícies’ eclipsen les que vertaderament ho són (però que són menys entretingudes, més denses, més llargues). Poques vegades, tanmateix, tenim l’oportunitat de saber què en pensen els mateixos periodistes. Els que escriuen, publiquen i depenen d’aquestes informacions tan denostades per seguir tenint un lloc de feina, i per a poder seguir informant del que realment importa. En aquesta línia anava la resposta que el diari Publiometro va donar, via Twitter, al tuit d’una lectora que criticava una peça publicada al mitjà.

Captura de pantalla 2017-03-02 a les 12.31.55.png

El Español va analitzar el cas a El problema del periodismo, resumido en la respuesta de un periódico a una lectora. Val la pena llegir-lo.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s