En un informatiu tots els temes són importants

Són poques les televisions i més de titularitat pública a nivell espanyol que tracten de la mateixa manera dins d’un espai informatiu tant important com un telenotícies els temes que més interessen als telespectadors d’aquells que hi apareixen perquè estan de moda per alguna qüestió o curiositat concreta, per omplir temps o simplement per fer-se’n resó i que per tant surten en la part final d’un informatiu, abans o després dels esports.

TV3 és un mitjà que dedica, sobretot als telenotícies dels vespres i dels caps de setmana, un nombre alt de minuts a explicar mitjançant peces informatives com reportatges, perfils o cròniques tot tipus d’àmbits (cultura, societat, ciència, internacional, economia…), tractant temes tant diferents com la pobresa infantil a Catalunya o a Barcelona, l’ajuda que demana Dinamarca a Espanya per l’augment dels casos de càncer de pell de turistes danesos que visiten el nostre país o el renaixement del món del vinil a casa nostra.

Precisament aquest darrer tema, el repuntament de les vendes de discos de vinil i la moda que això ha comportat entre els fans de la música en general i de la vintage en particular va ser l’escollit per la televisió pública catalana per cobrir la meitat de l’espai dedicat a la cultura en el Telenotícies vespre del passat diumenge 19 de febrer.

En una peça informativa d’uns tres minuts de durada aproximadament aquesta tracta les causes que han provocat aquest repuntament en les vendes i les posteriors conseqüències, com atreure a nous fans, sobretot joves que els hi agrada la música i que descobreixen aquest fenòmen, la millora de la qualitat del so musical en els discos o els beneficis que estan tenint les botigues, que estan salvant en part la greu crisi que ha patit el sector els últims anys.

Per fer-ho en la notícia hi apareixen el testimoni de totes les parts implicades en aquesta a partir de declaracions, opinions i l’anàlisi de botiguers, especialistes en la matèria i persones amants d’aquest fenòmen musical. La duració de la peça, que com ja s’ha mencionat anteriorment és d’uns tres minuts, permet donar més protagonisme a les intervencions de les persones que hi formen part, donar una major dinamització i que l’espectador conegui aquest tema a fons i que tingui curiositat o interès per saber-ne més.

Que els mitjans de comunicació apostin per aquest tipus de temàtiques i li donin la mateixa importància pel que fa al temps d’emisió en comparació amb els principals assumptes d’actualitat és interessant perquè indica que totes les notícies que apareixen en un informatiu tenen cabuda per igual i que pot agradar a l’audiència al tractar temes desconeguts i que pot comportar curiositat per aquesta.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s