La Copa de la Reina en busca i captura

ALBA JUANOLA  |  Aquest cap de setmana s’ha disputat la final de la Copa de la Reina de Bàsquet a Girona. El Perfumerías Avenida de Salamanca va guanyar a l’Spar Citylift Girona –més conegut com a Uni Girona– per quatre punts. Aquest títol seria l’equivalent a la Copa del Rei, però en la lliga femenina de bàsquet. És la segona competició més important d’Espanya i la més antiga de totes. Dit d’aquesta manera sembla una fita de molta rellevància, que hauria de tenir un gran ressò als mitjans de comunicació. Però ens trobem amb que no ha estat així.

Per veure el tractament que s’ha fet d’aquest tema he analitzat diversos mitjans. M’he basat en el certificat de la OJD interactiva i he mirat els mitjans digitals que han tingut més visites a España aquest gener. Partint de la premissa que aquests diaris són els que tenen més lectors actualment, he mirat quins d’ells (molt pocs) tracten el tema i de quina manera ho fan.

Captura de pantalla 2017-02-13 a les 18.00.01.png
Captura de pantalla dels mitjans digitals més visitats a España el gener del 2017. Font: OJD interactiva

El primer del llistat és Telecinco.es, que bàsicament publica una notícia d’agència donant quatre pinzellades sobre el partit. I sense modificar absolutament res del text perquè és la mateixa informació que publica Europa Press, setena a la llista. Cuatro va en la mateixa línia i publica la notícia exactament a la mateixa hora que els dos mitjans anteriors i amb els paràgrafs idèntics. La informació de les notícies d’aquests diaris es basa en dir el resultat final, la gran remuntada que van fer les salmantines a la segona part i l’important paper que va dur a terme Sílvia Domínguez, del Perfumerías, anomenada MVP (Most Valuable Player) de la final.

D’altra banda tenim els mitjans de la llista de OJD que no tracten el tema. En aquest grup estan España Diario, Público, La Razón, Nació Digital i Catalunya Diari. En el cercador d’aquests mitjans no apareix cap notícia relacionada amb la Copa de la Reina de Bàsquet, ni tant sols d’anys anteriors. Quan, per exemple, el Perfumerías Avenida és la sisena vegada que es proclama campió d’aquest campionat. Pel que fa a la Uni Girona, en canvi, és l’únic títol que li falta a la vitrina ja que aquest era el primer cop que arribava a la final. A El Español l’únic que hi ha publicat és una notícia sensacionalista sobre el cap de premsa de l’equip salmantí, però res sobre el campionat.

De tot el llistat, només El Diario.es i l’Ara publiquen notícies pròpies, de més extensió i amb més detalls informatius.

És un premi que està vigent a Espanya des del 1942 i sembla que només tingui importància pels mitjans locals. Tant el Diari de Girona com el Salamanca Rtv, els diaris informatius de les ciutats dels equips que disputaven la final, donen una cobertura ben àmplia al campionat. O que la Federació Española de Bàsquet ofereix un resum de cada quart del partit, a més d’haver fet un seguiment en tot el cap de setmana.

 

Captura de pantalla 2017-02-13 a les 19.11.43.png
Llistat de les notícies publicades pel Diari de Girona sobre el campionat

 

Captura de pantalla 2017-02-13 a les 19.11.16.png
Llistat de notícies publicades per Salamanca Rtv al dia el campionat

 

Tampoc és necessari arribar al punt dels mitjans locals, que per això estan especialitzats en les notícies de la seva zona. Però qualsevol informatiu generalista amb criteri hauria de tractar la final del segon títol més important de bàsquet femení. Potser no surt publicat perquè es bàsquet, i a més a més, femení? Ah, espera! Que mentre escrivia aquest article a La Vanguardia i altres mitjans digitals generalistes s’ha publicat que la final de la Copa del Rei de futbol ja té camp on jugar-se. Així tots tranquils, ja estem informats quan es tracta de futbol masculí. Perquè n’hi ha, de futbol femení?

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s