#StopFundingHate

EUGÈNIA GÜELL

Stop Funding Hate és una campanya en contra del discurs de l’odi a la premsa anglesa (amb rebot internacional) iniciada arran del referèndum a Gran Bretanya. En un vídeo expliquen de manera molt senzilla com els anunciants i la publicitat en els diaris tenen un paper clau per aturar la discriminació i l’odi a la premsa, i de retruc, què hi pot fer la ciutadania per contribuir. El missatge és molt clar: els diaris, i apel·len directament al The Sun, al Daily Express  i al Daily Mail, fan servir la divisió i l’odi per vendre més. Però això juga, d’una banda, en contra de la ciutadania, perquè els mitjans no tenen en compte el que aquesta pensa, i difonen valors negatius, discriminants i mentides, que alhora, perjudiquen d’altra banda als anunciants i a la seva publicitat, la qual es gasta molts diners en promoure valors com l’honestedat, la decència i la inclusivitat i al mateix temps, significa un punt de suport econòmic molt important en els diaris. No té sentit, doncs, que inverteixin en mitjans on el missatge és contrari al seu. Així doncs, la campanya proposa, d’una banda, conscienciar als publicistes que no inverteixin per aquestes raons en aquests diaris, i alhora, fa una crida a la ciutadania perquè deixi de comprar aquestes capçaleres, perquè si el diari no ven, els publicistes hi deixaran d’invertir i això significarà automàticament una crisis pel mitjà, ja que tots depenen, en gran part, de la publicitat.

Més de 40.000 persones ja han firmat la petició de retirar els anuncis d’aquests tres diaris, i el vídeo del seu web cada vegada té més visualitzacions.

La campanya, però, deixa clar que anar en contra de l’odi no vol dir anar en contra la llibertat de premsa i d’expressió, sinó el contrari. Es basen en la declaració Universal dels Drets Humans i són políticament imparcials però sí que van en contra del discurs de l’odi que contamina el discurs polític.

Aquesta campanya proposa una reflexió en molts sentits: d’una banda, el gran poder que té la premsa per fomentar valors en la societat, però també el poder i el paper que hi pot tenir la ciutadania en parar-ho i sobretot, la importància actual de la publicitat en el periodisme des d’un punt de vista econòmic.

Un dels principis de la campanya és la inclusió de tots aquells qui tinguin la mateixa motivació. I el cert és que, ara per ara, molts països tindrien raons per començar campanyes d’aquest estil que, en definitiva, fan que el periodisme sigui més honest i compleixi amb la seva funció social.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s