“Políticament incorrecte”

Imatge 5.png

MARTA ROSIQUE I SALTOR. “¿Por qué la gente de derechas es más guapa que la de izquierdas?“. Aquest és el titular d’una notícia que ha aconseguit popularitat a les xarxes durant aquesta setmana. I és que només llegir el títol, ja ens imaginem que el mitjà no tindrà gaire cura. De fet, quan em va arribar la notícia, jo em vaig fer tres preguntes: Quines fonts utilitzen? És una sàtira? Quin mitjà ho publica? I la veritat és que després de fer una petita recerca, no em vaig endur cap sorpresa.

Per començar, cal tenir en compte que l’article mateix es defensa com a text periodístic que es basa en “exemples fiables” i que es recolza en l’informe del Journal of Public Economics i amb Antoni Gutiérrez-Rubí. Ara bé, més enllà del punt de vista dels autors, això dóna permís a tractar la gent d’esquerres de “amantes del porro”?

imatge-2

Per altra banda, he de dir que en llegir l’article vaig pensar que es tractava d’un mitjà com el Be negre o el Mundo Today, però resulta que no és satíric. Estem parlant del Mediterraneo Digital, que vol ser un mitjà digital seriós “políticament incorrecte”.

Com que no en sabia gairebé res, he intentat aconseguir informació sobre el mitjà, però no ha estat gens fàcil. En primer lloc, he vist que l’editor, Edgar Sánchez Agulló, és gairebé inexistent al món d’Internet. De fet, l’enllaç que hi ha a la web et dirigeix a la seva pàgina personal de Facebook.

Imatge 4.png

Però el que més m’ha impactat és que el mitjà compta amb la Pilar Rahola entre els seus col·laboradors. Fent una recerca ràpida, no he trobat cap lloc on ella indiqui que hi col·labora i m’ha sorprès veure que tots els seus articles que publica el Mediterraneo Digital són extrets directament de La Vanguardia.

Tot això ens ha d’ajudar a pensar quins informes han de defensar els mitjans i quines formes han d’utilitzar. Tot està permès al món de la informació?

Anuncis

Deixa un comentari

